8-А Українська література


28.05
Українська література у  8-А класі
Тема:  Урок-підсумок.  Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року.
План роботи:
1) Прогляньте за підручником 8 класу матеріал, який вивчався упродовж року. Згадайте назви творів і прізвища письменників, які їх написали. Спробуйте назвати тему й головну думку  прочитаних  прозових творів, їх художні особливості. Також пригадайте імена головних героїв.
 Увага! Ознайомтесь зі списком  художніх творів, які  рекомендовано прочитати влітку.
1. «Слово о полку Ігоревім» (автор невідомий).
2. І. Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка».
3. Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся».
4. М.Гоголь. "Тарас Бульба".
5. Т.Г.Шевченко.  Поеми «Сон», «Катерина», «Наймичка».
6. П.Куліш. «Чорна рада».

7. Марко Вовчок. «Інститутка».  
21.05, 26.05
Українська література у 8-А класі
Тема:  Література рідного краю (2 години). Аналіз контрольної роботи
План роботи:
 1) Матеріал для ознайомлення.
Кожна країна, кожне місто, кожне село пишаються видатними особистостями, що народилися, навчалися або працювали в них.
Ми живемо в місті з цікавою історією, з різноманітним мистецьким життям. Саме Харківщина стала батьківщиною багатьох художників, композиторів, письменників та поетів. Харків здавна славиться іменами людей, які посідають визначне місце в літературному житті України. Вулицями міста та стежками ланів і лісів Харківщини ходили Григорій Сковорода і Квітка-Основ'яненко, Євген Гребінка і Петро Гулак-Артемовський, Борис Грінченко і Павло Грабовський, Микола Хвильовий і Олександр Довженко, Олесь Гончар і Павло Тичина. Славу літературного Харкова примножували своїм полум’яним словом Іван Вигран та Іван Багмур, Роберт Третьяков і Ігор Муратов, Петро Панч і Леонід Первомайський. А скільки було тих, відомих і маловідомих, яких ганьбили за правду, гнали і навіть катували! І тільки зараз ми можемо назвати їх: Василь Боровий, Віталій Поліщук, Іван Світличний, Михайло Шатилов та інші. Є в Харкові вулиці, що носять імена українських письменників: це і вулиці Шевченка, Лесі Українки, Квітки-Основ'яненка.
Ми пишаємося тим, що саме стежками Харківщини ходив філософ-мандрівник Григорій Сковорода. Саме тут він створив збірку байок і назвав їх "Басні Харьковскія". Біля джерела, яке зараз називають Сковородинівська криниця, народжувались думки про сутність життя, про пізнання самого себе, про виховання людини.
Ім'я Квітки-Основ'яненка, батька української прози, відоме нам не лише завдяки повістям "Маруся" та "Конотопська відьма". Він був редактором першого в Україні журналу, з ним пов'язана історія становлення й розвитку харківського театру. А його п'єси "Шельменко-денщик" та "Сватання на Гончарівці", які наповнені національним колоритом, оптимізмом, любов'ю до простого люду, і до нашого часу приваблю ють шанувальників театру. Завдяки творам Квітки-Основ'яненка ми дізнаємося про вигляд нашого міста майже двісті років тому. Один із парків Харкова носить ім'я цього письменника. Драматургічний талант Марка Кропивницького теж пов'язаний з Харковом.
Відомий український байкар Петро Гулак-Артемовський опікувався не тільки літературними проблемами — він був першим ректором Харківського університету. Байкар Євген Гребінка писав свої байки теж у Харкові.
Особливо багато видатних імен зібралось у Харкові, коли він був столицею України за радянських часів. Письменники, поети тут навчались, працювали у газетах, журналах, видавництвах. Багато з них були у захваті від змін, що ніби обіцяли людям довгоочікувану волю, зі всією щирістю свого серця готові були оспівувати нове життя. Та жорстокі події радянської дійсності знищили найталановитіших із них: М. Хвильового, М. Еллана-Блакитного, Л. Курбаса, М. Куліша, В. Підмогильного. Є в Харкові будинок, який досі має назву "Слово". Саме в ньому жили і живуть літератори. Його стіни і вікна пам'ятають чорних "воронків", що забирали у 30-ті та наприкінці 40-х років поетів, письменників, журналістів туди, звідки багато не повернулося.
Стали відомими письменниками О. Гончар, І. Муратов, В. Добровольський, які під час Другої світової війни саме з Харкова пішли добровольцями на фронт. Роман О. Гончара "Прапороносці" розповідає про тих, хто, як і він сам, зі студентської аудиторії університету поринув у страхіття війни, але зберіг чистоту душі й думок.
Багато талановитих поетів і письменників-харків'ян увійшли в українську літературу у другій половині XX ст. Це А. Перерва, І. Мироненко, І. Перепеляк, Л. Таран, В. Родионов. Харків пишається російськомовними поетами Б. Чичибабіним, Р. Третьяковим, Р. Мельниковим.
"С Украиной в крови я живу на земле Украины". Цей рядок Б. Чичибабіна може бути кредо усіх митців, що живуть і працюють у Харкові зараз. Місто Харків, його працьовитий народ надихав і надихає поетів і письменників на нові твори. А ми маємо змогу першими познайомитися зі скарбами художнього слова наших земляків.

2) Ознайомтеся з біографією письменниці рідного краю Христини Алчевської за посиланням:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwirj6f3hL3pAhXJyKYKHXrDDT8QFjAEegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.ukrlib.com.ua%2Fbio%2Fprintit.php%3Ftid%3D13309&usg=AOvVaw0QtJ3n55pp2mxzVQ4XY0Tp
3) Прочитайте такі поезії письменниці, скориставшись онлайн-бібліотекою:
«До дітей мого краю», «Чи бачиш? - самітня смерека зітхає...».
4) Поділіться своїми враженнями з батьками, друзями.

5)  Перевірте правильність виконання контрольної роботи:
1 варіант
1-Б
2-А
3-А
4-В
5-А
6-Б
7-Г
8-В
9-А
10-Г
11-А
12-Б
З української прози. Український гумор.
1 варіант
1. Що в буденному житті найдужче гнітило коня Шептала?
 А  Відсутність смачної їжі.
 Б  "...табунна, тричі на день подорож до колодязного корита...".
 В  Небажання працювати з ранку до ночі.
 Г  Відсутність поряд Степана.
2. Найкращі хвилини Шепталового життя пов'язані:
А  з купанням у річці;                
Б  з днями, коли не доводилося працювати;
В  з нічним випасанням у степу;
Г  зі смачною конюшиною.
3. В оповіданні «Білий кінь Шептало» розповідається про те, як:
А  під впливом "натовпу" зникає самобутня особистість;
Б  випасаються в полях породисті коні;
В  з маленького лошати виростає дорослий кінь;
Г  коні допомагають людям у повсякденному житті.
4. Шептало не злиться на Степана за випадкові удари, тому що
А  він любить цю людину;
Б  Степан потайки від усіх підгодовує коня;
В  без ударів не було б порядку серед коней;
Г  конюх часто дозволяє тварині відпочити від роботи.
5. Хто у повісті-казці Ю.Винничука «Місце для дракона» повідомив князя про появу дракона?
А  воєвода;
Б  Настасія;
В син-князь;
Г  піддані.
6. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?
А  допомогти викрасти царівну;
Б  навчити його грамоти;
В  влаштувати турнір;
Г  добудувати палац.
7. Як лицарі вирішили виманити дракона?
А  Принесли йому смачну печеню.
Б  Залили печеру водою.
В  Відмовились будь-що робити.
Г  Розвели багаття перед печерою.
8. Що було в душі Лавріна, на думку дракона?
А  Зло
Б  Ненависть
В  Милосердя
Г  Зневіра
9. Високий, худий, запальний, рвучкий. Це портретна характеристика героя повісті
В. Чемериса «Вітька плюс Галя...».
А Вітьки
Б Федька
В Петра
Г Грицька Причепи.
10.Сватання Вітька до Галі Козачок у сюжеті повісті В. Чемериса є
А експозицією;
Б зав’‎язкою;
В кульмінаційним моментом;
Г розв’‎язкою.
11.Через дуель Вітьку з повісті В. Чемериса
А заарештували;
Б вигнали зі школи;
В покарали батьки;
Г образила дівчина.
12.Вітька з повісті В. Чемериса назвав Галю «зміюкою лукавою», бо вона
А розповіла усім дівчатам, що він у неї закохався;
Б запросила на побачення ще й Петра;
В відверто посміялася з хлопця;
Г підкупила його секунданта Федька халвою.


2 варіант
1-А
2-В
3-Б
4-В
5-А
6-Г
7-Б
8-В
9-В
10-Б
11-В
12-Г
З української прози. Український гумор.
2 варіант
1. На думку Шептала, персонажа оповідання В.Дрозда «Білий кінь Шептало», головне, що дано білим коням, так це
А  розум;
Б  спритність;
В  вміння поводитися з людиною;
Г  кмітливість.
2. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був
А  покірним і працьовитим;
Б  брикливим і жорстоким;
В  принциповим і водночас відповідальним;
Г  байдужим до всього.
3. Про що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
 А  Про важке коняче життя
 Б  Про дідів і прадідів
 В  Про майбутню його красу, силу і велич
 Г  Про необхідність якісного харчування
4. Якої проблеми автор не піднімає в оповіданні:
 А  положення людини в тоталітарному суспільстві;
 Б  протистояння особистості і натовпу;
 В  захисту навколишнього середовища;
 Г  свобода й затишна неволя
5. Люботинському князеві з повісті-казки Ю. Винничука потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя;
Б прославитися в битві з ним;
В настрахати ворогів;
Г залучити туристів.
6. Дракон Грицько з повісті-казки Ю. Винничука нагадував князівні при першій зустрічі
А квіточку;
Б сонечко;
В бджілку;
Г метелика.
 7. Учителем дракона Грицька із повісті-казки Ю. Винничука був
А сам князь;
Б пустельник;
В князівна Настасія;
Г таємний радник князя Антось.
8. Дракон із повісті-казки Ю. Винничука, який з’‎явився біля Люботина, не влаштовував князя, тому що був
А одноголовим і маленьким
Б надто страшним і сильним
В добрим, освіченим
Г іншої віри
9. Маленький, товстий, флегматичний, смаглявий. Так описує В. Чемерис у повісті «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»
А Вітьку;
Б Левонтія;
В Федька;
Г Петра.
10. Чого не робив Федько з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для закоханого Вітьки?
А складав серенаду
Б давав списувати домашні завдання
В написав вірша до газети
Г добував гроші для кіно
11. У чому Котигорошко вважав себе знавцем-теоретиком?
А  У грі на гітарі;
Б  у футболі;
В  у коханні;
Г  у дуелях.
12.Причепа постійно повторював такі слова:
А  йолкі-палки;
Б  таким чином;
В  завжди хотів тобі сказати;

Г на даному етапі.



                                                                  19.05
                                     Українська література у 8-А класі
Тема:  Позакласне читання. Гумористичні твори.
План роботи:
1) Пропоную  прочитати  гумористичний твір  Дерманського  Сашка  «Стонадцять халеп Остапа Квіточки».
2) Висловіть свої враження щодо прочитаного своїм батькам, друзям, однокласникам.







14.05
Українська література у 8-А класі
Тема:  Контрольна робота за темою «З української прози. Український гумор».
План роботи:
1) Ознайомтеся із завданнями контрольної роботи. Зверніть увагу, на те, що вона складається з двох варіантів.
I варіант пишуть учні, прізвища яких починаються з букви «Б» по букву «Л» включно,   
II варіант- з «М» по «Я».

З української прози. Український гумор.
1 варіант
1. Що в буденному житті найдужче гнітило коня Шептала?
 А  Відсутність смачної їжі.
 Б  "...табунна, тричі на день подорож до колодязного корита...".
 В  Небажання працювати з ранку до ночі.
 Г  Відсутність поряд Степана.
2. Найкращі хвилини Шепталового життя пов'язані:
А  з купанням у річці;                
Б  з днями, коли не доводилося працювати;
В  з нічним випасанням у степу;
Г  зі смачною конюшиною.
3. В оповіданні «Білий кінь Шептало» розповідається про те, як:
А  під впливом "натовпу" зникає самобутня особистість;
Б  випасаються в полях породисті коні;
В  з маленького лошати виростає дорослий кінь;
Г  коні допомагають людям у повсякденному житті.
4. Шептало не злиться на Степана за випадкові удари, тому що
А  він любить цю людину;
Б  Степан потайки від усіх підгодовує коня;
В  без ударів не було б порядку серед коней;
Г  конюх часто дозволяє тварині відпочити від роботи.
5. Хто у повісті-казці Ю.Винничука «Місце для дракона» повідомив князя про появу дракона?
А  воєвода;
Б  Настасія;
В син-князь;
Г  піддані.
6. Про яку послугу попросив дракон Пустельника?
А  допомогти викрасти царівну;
Б  навчити його грамоти;
В  влаштувати турнір;
Г  добудувати палац.
7. Як лицарі вирішили виманити дракона?
А  Принесли йому смачну печеню.
Б  Залили печеру водою.
В  Відмовились будь-що робити.
Г  Розвели багаття перед печерою.
8. Що було в душі Лавріна, на думку дракона?
А  Зло
Б  Ненависть
В  Милосердя
Г  Зневіра
9. Високий, худий, запальний, рвучкий. Це портретна характеристика героя повісті
В. Чемериса «Вітька плюс Галя...».
А Вітьки
Б Федька
В Петра
Г Грицька Причепи.
10.Сватання Вітька до Галі Козачок у сюжеті повісті В. Чемериса є
А експозицією;
Б зав’‎язкою;
В кульмінаційним моментом;
Г розв’‎язкою.
11.Через дуель Вітьку з повісті В. Чемериса
А заарештували;
Б вигнали зі школи;
В покарали батьки;
Г образила дівчина.
12.Вітька з повісті В. Чемериса назвав Галю «зміюкою лукавою», бо вона
А розповіла усім дівчатам, що він у неї закохався;
Б запросила на побачення ще й Петра;
В відверто посміялася з хлопця;
Г підкупила його секунданта Федька халвою.

З української прози. Український гумор.
2 варіант
1. На думку Шептала, персонажа оповідання В.Дрозда «Білий кінь Шептало», головне, що дано білим коням, так це
А  розум;
Б  спритність;
В  вміння поводитися з людиною;
Г  кмітливість.
2. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був
А  покірним і працьовитим;
Б  брикливим і жорстоким;
В  принциповим і водночас відповідальним;
Г  байдужим до всього.
3. Про що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
 А  Про важке коняче життя
 Б  Про дідів і прадідів
 В  Про майбутню його красу, силу і велич
 Г  Про необхідність якісного харчування
4. Якої проблеми автор не піднімає в оповіданні:
 А  положення людини в тоталітарному суспільстві;
 Б  протистояння особистості і натовпу;
 В  захисту навколишнього середовища;
 Г  свобода й затишна неволя
5. Люботинському князеві з повісті-казки Ю. Винничука потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя;
Б прославитися в битві з ним;
В настрахати ворогів;
Г залучити туристів.
6. Дракон Грицько з повісті-казки Ю. Винничука нагадував князівні при першій зустрічі
А квіточку;
Б сонечко;
В бджілку;
Г метелика.
 7. Учителем дракона Грицька із повісті-казки Ю. Винничука був
А сам князь;
Б пустельник;
В князівна Настасія;
Г таємний радник князя Антось.
8. Дракон із повісті-казки Ю. Винничука, який з’‎явився біля Люботина, не влаштовував князя, тому що був
А одноголовим і маленьким
Б надто страшним і сильним
В добрим, освіченим
Г іншої віри
9. Маленький, товстий, флегматичний, смаглявий. Так описує В. Чемерис у повісті «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»
А Вітьку;
Б Левонтія;
В Федька;
Г Петра.
10. Чого не робив Федько з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для закоханого Вітьки?
А складав серенаду
Б давав списувати домашні завдання
В написав вірша до газети
Г добував гроші для кіно
11. У чому Котигорошко вважав себе знавцем-теоретиком?
А  У грі на гітарі;
Б  у футболі;
В  у коханні;
Г  у дуелях.
12.Причепа постійно повторював такі слова:
А  йолкі-палки;
Б  таким чином;
В  завжди хотів тобі сказати;
Г на даному етапі.
Увага!  Для перевірки надсилайте  роботу сьогодні ,одразу після закінчення уроку об 11.15., на електронну адресу: miro1903@ukr.net





12.05
Українська література у 8-А класі
Тема:    В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Підсумковий урок
План роботи:

1) Хто не дочитав повість В.Чемериса, дочитайте.
 2) Подивіться  урок онлайн за повістю В.Чемериса.  Посилання скопіюйте та вставте у пошук:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjx3Na0663pAhVIY5oKHQ4QCAEQtwIIKDAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DY2x4728EocY&usg=AOvVaw2xHcDzS54J38J9s0vGd-xQ

3) Виконайте тести за посиланням: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiX7-O46q3pAhXRysQBHca8DdYQFjACegQIAxAB&url=https%3A%2F%2Fvseosvita.ua%2Ftest%2Fvalentyn-chemerys-vitkahalia-abo-povist-pro-pershe-kokhannia-44063.html&usg=AOvVaw1VifdbRA2yY80g4nefXAJs   (Посилання скопіюйте та вставте у пошук).






Завдання за період з 04.05 по 08.05

05.05
Українська література у 8-А класі
Тема:   В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».  Виразне читання твору. Переказ  і коментування найцікавіших епізодів
План роботи:
1) Продовжуємо читати повість В.Чемериса с. 221-234.
2) Дайте відповіді на запитання с.234  № 3,6,8,10 (письм.)

Увага!   Сьогодні відповіді на запитання чекаю від учнів, які за попередній тиждень роботи не надсилали.  Електронна адреса: miro1903@ukr.net


07.05
Українська література у 8-А класі
Тема:    В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Характеристика образів
План роботи:

1) Закінчуємо читати повість В.Чемериса с. 235-249.
2) Дайте відповіді на запитання с.250  № 1-10 (усно), №12 (письм.)
 3) За бажанням подивіться відеоматеріал (вистава дитячого гуртка за повістю В.Чемериса). Посилання скопіюйте та вставте у пошук:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiygKPG9aDpAhXKlIsKHQPxBfoQtwIILzAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DE5LBAQUaEjA&usg=AOvVaw2B4vx3v_vUetznO9RvJGAl






Завдання за період з 27.04 по 30.04
28.04.
Українська література у 8-А класі
Тема:  Розвиток мовлення.   Роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви (за повістю-казкою  Ю. Винничука «Місце для дракона»)
План роботи:
1)  Виконайте завдання на с. 207 № 1,2 (внизу сторінки)

Увага!     Виконану  роботу  надсилають  тільки ті учні, які на попередніх двох  тижнях не надавали для перевірки відповіді на запитання.  Електронна адреса: miro1903@ukr.net



30.04.
Українська література у 8-А класі
Тема:   В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Дитячі проблеми в дорослому житті
План роботи:
1) Перегляньте буктрейлер до повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» за посиланням:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjC0uGqqo_pAhUH2qQKHX0yD3wQtwIIPTAD&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DvmG_qN2c-pg&usg=AOvVaw3R-JjuCPaVpzIMECyVXbRG
(скопіюйте і вставте у пошук)
1) Починаємо читати повість В.Чемериса с.208-219.
2) Дайте відповіді на запитання с.219-220 №1-3, 5,8.
3) Випишіть у робочий зошит портретні характеристики Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
Увага!    Написану  роботу  надсилайте для перевірки  на електронну адресу: miro1903@ukr.net

Немає коментарів:

Дописати коментар