28.05
Українська література у 8-А класі
Тема: Урок-підсумок.
Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року.
План роботи:
1) Прогляньте за підручником 8 класу матеріал, який
вивчався упродовж року. Згадайте назви творів і прізвища письменників, які їх
написали. Спробуйте назвати тему й головну думку прочитаних
прозових творів, їх художні особливості. Також пригадайте імена головних
героїв.
Увага! Ознайомтесь зі списком художніх
творів, які рекомендовано прочитати влітку.
1. «Слово о полку Ігоревім» (автор невідомий).
2. І. Котляревський. «Енеїда», «Наталка Полтавка».
3. Григорій Квітка-Основ’яненко. «Маруся».
4. М.Гоголь. "Тарас Бульба".
5. Т.Г.Шевченко. Поеми «Сон», «Катерина», «Наймичка».
6. П.Куліш. «Чорна рада».
7. Марко Вовчок. «Інститутка».
21.05, 26.05
Українська література у 8-А класі
Тема: Література рідного
краю (2 години). Аналіз контрольної роботи
План роботи:
1) Матеріал для
ознайомлення.
Кожна країна, кожне місто, кожне
село пишаються видатними особистостями, що народилися, навчалися або працювали
в них.
Ми живемо в місті з цікавою
історією, з різноманітним мистецьким життям. Саме Харківщина стала батьківщиною
багатьох художників, композиторів, письменників та поетів. Харків здавна
славиться іменами людей, які посідають визначне місце в літературному житті
України. Вулицями міста та стежками ланів і лісів Харківщини ходили Григорій
Сковорода і Квітка-Основ'яненко, Євген Гребінка і Петро Гулак-Артемовський,
Борис Грінченко і Павло Грабовський, Микола Хвильовий і Олександр Довженко,
Олесь Гончар і Павло Тичина. Славу літературного Харкова примножували своїм
полум’яним словом Іван Вигран та Іван Багмур, Роберт Третьяков і Ігор Муратов,
Петро Панч і Леонід Первомайський. А скільки було тих, відомих і маловідомих,
яких ганьбили за правду, гнали і навіть катували! І тільки зараз ми можемо
назвати їх: Василь Боровий, Віталій Поліщук, Іван Світличний, Михайло Шатилов
та інші. Є в Харкові вулиці, що носять імена українських письменників: це і
вулиці Шевченка, Лесі Українки, Квітки-Основ'яненка.
Ми пишаємося тим, що саме стежками
Харківщини ходив філософ-мандрівник Григорій Сковорода. Саме тут він створив
збірку байок і назвав їх "Басні Харьковскія". Біля джерела, яке зараз
називають Сковородинівська криниця, народжувались думки про сутність життя, про
пізнання самого себе, про виховання людини.
Ім'я Квітки-Основ'яненка, батька
української прози, відоме нам не лише завдяки повістям "Маруся" та
"Конотопська відьма". Він був редактором першого в Україні журналу, з
ним пов'язана історія становлення й розвитку харківського театру. А його п'єси
"Шельменко-денщик" та "Сватання на Гончарівці", які
наповнені національним колоритом, оптимізмом, любов'ю до простого люду, і до
нашого часу приваблю ють шанувальників театру. Завдяки творам
Квітки-Основ'яненка ми дізнаємося про вигляд нашого міста майже двісті років
тому. Один із парків Харкова носить ім'я цього письменника. Драматургічний
талант Марка Кропивницького теж пов'язаний з Харковом.
Відомий український байкар Петро
Гулак-Артемовський опікувався не тільки літературними проблемами — він був
першим ректором Харківського університету. Байкар Євген Гребінка писав свої
байки теж у Харкові.
Особливо багато видатних імен
зібралось у Харкові, коли він був столицею України за радянських часів.
Письменники, поети тут навчались, працювали у газетах, журналах, видавництвах.
Багато з них були у захваті від змін, що ніби обіцяли людям довгоочікувану
волю, зі всією щирістю свого серця готові були оспівувати нове життя. Та
жорстокі події радянської дійсності знищили найталановитіших із них: М.
Хвильового, М. Еллана-Блакитного, Л. Курбаса, М. Куліша, В. Підмогильного. Є в
Харкові будинок, який досі має назву "Слово". Саме в ньому жили і
живуть літератори. Його стіни і вікна пам'ятають чорних "воронків",
що забирали у 30-ті та наприкінці 40-х років поетів, письменників, журналістів
туди, звідки багато не повернулося.
Стали відомими письменниками О.
Гончар, І. Муратов, В. Добровольський, які під час Другої світової війни саме з Харкова пішли
добровольцями на фронт. Роман О. Гончара "Прапороносці" розповідає
про тих, хто, як і він сам, зі студентської аудиторії університету поринув у страхіття
війни, але зберіг чистоту душі й думок.
Багато талановитих поетів і
письменників-харків'ян увійшли в українську літературу у другій половині XX ст.
Це А. Перерва, І. Мироненко, І. Перепеляк, Л. Таран, В. Родионов. Харків
пишається російськомовними поетами Б. Чичибабіним, Р. Третьяковим, Р.
Мельниковим.
"С Украиной в крови я живу на
земле Украины". Цей рядок Б. Чичибабіна може бути кредо усіх митців, що
живуть і працюють у Харкові зараз. Місто Харків, його працьовитий народ надихав
і надихає поетів і письменників на нові твори. А ми маємо змогу першими
познайомитися зі скарбами художнього слова наших земляків.
2) Ознайомтеся з
біографією письменниці рідного краю Христини Алчевської за посиланням:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwirj6f3hL3pAhXJyKYKHXrDDT8QFjAEegQIBRAB&url=https%3A%2F%2Fwww.ukrlib.com.ua%2Fbio%2Fprintit.php%3Ftid%3D13309&usg=AOvVaw0QtJ3n55pp2mxzVQ4XY0Tp
3) Прочитайте такі поезії письменниці, скориставшись онлайн-бібліотекою:
«До дітей мого краю», «Чи бачиш? - самітня смерека зітхає...».
4) Поділіться своїми враженнями з батьками, друзями.
5) Перевірте правильність виконання контрольної
роботи:
1 варіант
1-Б
2-А
3-А
4-В
5-А
6-Б
7-Г
8-В
9-А
10-Г
11-А
12-Б
З української прози. Український
гумор.
1 варіант
1. Що в буденному
житті найдужче гнітило коня Шептала?
А
Відсутність смачної їжі.
Б "...табунна, тричі на день подорож до
колодязного корита...".
В Небажання працювати з ранку до ночі.
Г Відсутність
поряд Степана.
2. Найкращі хвилини
Шепталового життя пов'язані:
А
з купанням у річці;
Б
з днями, коли не доводилося працювати;
В
з нічним випасанням у степу;
Г
зі смачною конюшиною.
3. В оповіданні «Білий
кінь Шептало» розповідається про те, як:
А під впливом
"натовпу" зникає самобутня особистість;
Б випасаються в
полях породисті коні;
В з
маленького лошати виростає дорослий кінь;
Г коні
допомагають людям у повсякденному житті.
4. Шептало
не злиться на Степана за випадкові удари, тому що
А він любить
цю людину;
Б Степан
потайки від усіх підгодовує коня;
В без ударів
не було б порядку серед коней;
Г конюх
часто дозволяє тварині відпочити від роботи.
5. Хто у
повісті-казці Ю.Винничука «Місце для дракона» повідомив князя про появу
дракона?
А воєвода;
Б Настасія;
В син-князь;
Г піддані.
6. Про яку
послугу попросив дракон Пустельника?
А допомогти
викрасти царівну;
Б навчити
його грамоти;
В влаштувати
турнір;
Г добудувати
палац.
7. Як лицарі
вирішили виманити дракона?
А Принесли
йому смачну печеню.
Б Залили печеру
водою.
В Відмовились
будь-що робити.
Г Розвели багаття
перед печерою.
8. Що було в
душі Лавріна, на думку дракона?
А Зло
Б Ненависть
В Милосердя
Г Зневіра
9. Високий, худий, запальний, рвучкий. Це
портретна характеристика героя повісті
В. Чемериса «Вітька плюс Галя...».
А Вітьки
Б Федька
В Петра
Г Грицька Причепи.
10.Сватання Вітька до Галі Козачок у
сюжеті повісті В. Чемериса є
А експозицією;
Б зав’язкою;
В кульмінаційним моментом;
Г розв’язкою.
11.Через дуель Вітьку з повісті В.
Чемериса
А заарештували;
Б вигнали зі школи;
В покарали батьки;
Г образила дівчина.
12.Вітька з повісті В.
Чемериса назвав Галю «зміюкою лукавою», бо вона
А розповіла усім дівчатам, що він у неї закохався;
Б запросила на побачення ще й Петра;
В відверто посміялася з хлопця;
Г підкупила його секунданта Федька халвою.
2 варіант
1-А
2-В
3-Б
4-В
5-А
6-Г
7-Б
8-В
9-В
10-Б
11-В
12-Г
З української прози. Український
гумор.
2 варіант
1. На думку Шептала, персонажа оповідання В.Дрозда «Білий кінь Шептало»,
головне, що дано білим коням, так це
А
розум;
Б
спритність;
В
вміння поводитися з людиною;
Г
кмітливість.
2. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був
А
покірним і працьовитим;
Б
брикливим і жорстоким;
В
принциповим і водночас відповідальним;
Г
байдужим до всього.
3. Про
що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
А Про важке коняче життя
Б Про дідів і прадідів
В Про майбутню його красу, силу і велич
Г Про необхідність якісного харчування
4. Якої проблеми автор не піднімає в оповіданні:
А положення людини в тоталітарному суспільстві;
Б протистояння особистості і натовпу;
В захисту навколишнього середовища;
Г свобода й затишна неволя
5. Люботинському князеві з повісті-казки Ю. Винничука
потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя;
Б прославитися в битві з ним;
В настрахати ворогів;
Г залучити туристів.
6. Дракон Грицько з повісті-казки Ю. Винничука нагадував
князівні при першій зустрічі
А квіточку;
Б сонечко;
В бджілку;
Г метелика.
7. Учителем дракона Грицька із повісті-казки Ю. Винничука
був
А сам князь;
Б пустельник;
В князівна Настасія;
Г таємний радник князя Антось.
8. Дракон із
повісті-казки Ю. Винничука, який з’явився біля Люботина, не влаштовував князя,
тому що був
А одноголовим і маленьким
Б надто страшним і сильним
В добрим, освіченим
Г іншої віри
9. Маленький,
товстий, флегматичний, смаглявий. Так описує В. Чемерис у повісті «Вітька +
Галя, або Повість про перше кохання»
А Вітьку;
Б Левонтія;
В Федька;
Г Петра.
10. Чого не робив Федько
з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для
закоханого Вітьки?
А складав серенаду
Б давав списувати домашні завдання
В написав вірша до газети
Г добував гроші для кіно
11. У чому Котигорошко вважав себе
знавцем-теоретиком?
А У грі на гітарі;
Б у футболі;
В у коханні;
Г у дуелях.
12.Причепа
постійно повторював такі слова:
А йолкі-палки;
Б таким чином;
В завжди хотів
тобі сказати;
Г на даному етапі.
19.05
Українська література у 8-А класі
Тема: Позакласне
читання. Гумористичні твори.
План роботи:
1) Пропоную прочитати гумористичний твір Дерманського
Сашка «Стонадцять
халеп Остапа Квіточки».
2) Висловіть свої враження щодо прочитаного своїм
батькам, друзям, однокласникам.
14.05
Українська література у 8-А класі
Тема: Контрольна
робота за темою «З української прози. Український гумор».
План роботи:
1) Ознайомтеся із завданнями контрольної роботи. Зверніть
увагу, на те, що вона складається з двох варіантів.
I варіант
пишуть учні, прізвища яких починаються з букви «Б» по букву «Л» включно,
II
варіант- з «М» по «Я».
З української прози. Український
гумор.
1 варіант
1. Що в буденному
житті найдужче гнітило коня Шептала?
А
Відсутність смачної їжі.
Б "...табунна, тричі на день подорож до
колодязного корита...".
В Небажання працювати з ранку до ночі.
Г Відсутність
поряд Степана.
2. Найкращі хвилини
Шепталового життя пов'язані:
А
з купанням у річці;
Б
з днями, коли не доводилося працювати;
В
з нічним випасанням у степу;
Г
зі смачною конюшиною.
3. В оповіданні
«Білий кінь Шептало» розповідається про те, як:
А під впливом
"натовпу" зникає самобутня особистість;
Б випасаються в
полях породисті коні;
В з
маленького лошати виростає дорослий кінь;
Г коні
допомагають людям у повсякденному житті.
4. Шептало
не злиться на Степана за випадкові удари, тому що
А він любить
цю людину;
Б Степан
потайки від усіх підгодовує коня;
В без ударів
не було б порядку серед коней;
Г конюх
часто дозволяє тварині відпочити від роботи.
5. Хто у
повісті-казці Ю.Винничука «Місце для дракона» повідомив князя про появу
дракона?
А воєвода;
Б Настасія;
В син-князь;
Г піддані.
6. Про яку
послугу попросив дракон Пустельника?
А допомогти
викрасти царівну;
Б навчити
його грамоти;
В влаштувати
турнір;
Г добудувати
палац.
7. Як лицарі
вирішили виманити дракона?
А Принесли
йому смачну печеню.
Б Залили печеру
водою.
В Відмовились
будь-що робити.
Г Розвели багаття
перед печерою.
8. Що було в
душі Лавріна, на думку дракона?
А Зло
Б Ненависть
В Милосердя
Г Зневіра
9. Високий, худий, запальний, рвучкий. Це
портретна характеристика героя повісті
В. Чемериса «Вітька плюс Галя...».
А Вітьки
Б Федька
В Петра
Г Грицька Причепи.
10.Сватання Вітька до Галі Козачок у
сюжеті повісті В. Чемериса є
А експозицією;
Б зав’язкою;
В кульмінаційним моментом;
Г розв’язкою.
11.Через дуель Вітьку з повісті В.
Чемериса
А заарештували;
Б вигнали зі школи;
В покарали батьки;
Г образила дівчина.
12.Вітька з повісті В.
Чемериса назвав Галю «зміюкою лукавою», бо вона
А розповіла усім дівчатам, що він у неї закохався;
Б запросила на побачення ще й Петра;
В відверто посміялася з хлопця;
Г підкупила його секунданта Федька халвою.
З української прози. Український
гумор.
2 варіант
1. На думку Шептала, персонажа оповідання В.Дрозда «Білий кінь Шептало», головне,
що дано білим коням, так це
А
розум;
Б
спритність;
В
вміння поводитися з людиною;
Г
кмітливість.
2. Як білий кінь охарактеризував сам себе? Він був
А
покірним і працьовитим;
Б
брикливим і жорстоким;
В
принциповим і водночас відповідальним;
Г
байдужим до всього.
3. Про
що розповідала мати Шепталу, коли той був малим?
А Про важке коняче життя
Б Про дідів і прадідів
В Про майбутню його красу, силу і велич
Г Про необхідність якісного харчування
4. Якої проблеми автор не піднімає в оповіданні:
А положення людини в тоталітарному суспільстві;
Б протистояння особистості і натовпу;
В захисту навколишнього середовища;
Г свобода й затишна неволя
5. Люботинському князеві з повісті-казки Ю. Винничука
потрібен був дракон, щоб
А знайти собі зятя;
Б прославитися в битві з ним;
В настрахати ворогів;
Г залучити туристів.
6. Дракон Грицько з повісті-казки
Ю. Винничука нагадував князівні при першій зустрічі
А квіточку;
Б сонечко;
В бджілку;
Г метелика.
7. Учителем дракона Грицька із повісті-казки Ю. Винничука
був
А сам князь;
Б пустельник;
В князівна Настасія;
Г таємний радник князя Антось.
8. Дракон із
повісті-казки Ю. Винничука, який з’явився біля Люботина, не влаштовував князя,
тому що був
А одноголовим і маленьким
Б надто страшним і сильним
В добрим, освіченим
Г іншої віри
9. Маленький,
товстий, флегматичний, смаглявий. Так описує В. Чемерис у повісті «Вітька +
Галя, або Повість про перше кохання»
А Вітьку;
Б Левонтія;
В Федька;
Г Петра.
10. Чого не робив Федько
з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» для
закоханого Вітьки?
А складав серенаду
Б давав списувати домашні завдання
В написав вірша до газети
Г добував гроші для кіно
11. У чому Котигорошко вважав себе
знавцем-теоретиком?
А У грі на гітарі;
Б у футболі;
В у коханні;
Г у дуелях.
12.Причепа
постійно повторював такі слова:
А йолкі-палки;
Б таким чином;
В завжди хотів
тобі сказати;
Г на даному етапі.
Увага! Для перевірки надсилайте роботу сьогодні ,одразу після закінчення
уроку об 11.15., на електронну адресу: miro1903@ukr.net
12.05
Українська література у 8-А класі
Тема: В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Підсумковий урок
План роботи:
1) Хто не дочитав повість В.Чемериса, дочитайте.
2) Подивіться урок онлайн за повістю В.Чемериса. Посилання скопіюйте та вставте у пошук:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjx3Na0663pAhVIY5oKHQ4QCAEQtwIIKDAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DY2x4728EocY&usg=AOvVaw2xHcDzS54J38J9s0vGd-xQ
3) Виконайте
тести за посиланням: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiX7-O46q3pAhXRysQBHca8DdYQFjACegQIAxAB&url=https%3A%2F%2Fvseosvita.ua%2Ftest%2Fvalentyn-chemerys-vitkahalia-abo-povist-pro-pershe-kokhannia-44063.html&usg=AOvVaw1VifdbRA2yY80g4nefXAJs
(Посилання
скопіюйте та вставте у пошук).
Завдання за період з 04.05 по 08.05
05.05
Українська література у 8-А класі
Тема: В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про
перше кохання». Виразне читання твору. Переказ і коментування найцікавіших епізодів
План роботи:
1) Продовжуємо читати повість В.Чемериса с. 221-234.
2) Дайте відповіді на запитання с.234 № 3,6,8,10 (письм.)
Увага! Сьогодні відповіді на
запитання чекаю від учнів, які за попередній тиждень роботи не надсилали.
Електронна адреса: miro1903@ukr.net
07.05
Українська література у 8-А класі
Тема: В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Характеристика образів
План роботи:
1) Закінчуємо читати повість В.Чемериса с. 235-249.
2) Дайте відповіді на запитання с.250 № 1-10 (усно), №12 (письм.)
3) За бажанням подивіться відеоматеріал (вистава дитячого
гуртка за повістю В.Чемериса). Посилання скопіюйте та вставте у пошук:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiygKPG9aDpAhXKlIsKHQPxBfoQtwIILzAB&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DE5LBAQUaEjA&usg=AOvVaw2B4vx3v_vUetznO9RvJGAl
Завдання за період з 27.04 по 30.04
28.04.
Українська література у 8-А класі
Тема: Розвиток мовлення.
Роздуми про добро і зло, вірність і
зраду, доцільність самопожертви (за повістю-казкою Ю. Винничука «Місце для дракона»)
План роботи:
1) Виконайте
завдання на с. 207 № 1,2 (внизу сторінки)
Увага! Виконану
роботу надсилають тільки ті
учні, які на попередніх двох тижнях
не надавали для перевірки відповіді на запитання. Електронна адреса: miro1903@ukr.net
30.04.
Українська література у 8-А класі
Тема: В. Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про
перше кохання». Дитячі проблеми в
дорослому житті
План роботи:
1) Перегляньте буктрейлер до повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» за посиланням:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=video&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjC0uGqqo_pAhUH2qQKHX0yD3wQtwIIPTAD&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DvmG_qN2c-pg&usg=AOvVaw3R-JjuCPaVpzIMECyVXbRG
(скопіюйте і
вставте у пошук)
1) Починаємо читати повість В.Чемериса с.208-219.
2) Дайте відповіді на запитання с.219-220 №1-3, 5,8.
3) Випишіть у робочий зошит портретні характеристики
Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок.
Увага! Написану роботу
надсилайте для перевірки на
електронну адресу: miro1903@ukr.net
Немає коментарів:
Дописати коментар