8-А Українська мова


 28.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Розвиток мовлення. Усне оповідання на основі почутого (з обрамленням)
План роботи:
1) Опрацюйте теоретичний матерыал на с. 209-210.
2) Практичне завдання: впр. 436, 437.

21.05, 26.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Повторення та узагальнення вивченого матеріалу (2 години). Аналіз контрольної роботи
План роботи:
1)  Перевірте правильність виконанна контрольної роботи:
1-В
2-Б
3-А
4-Г
5-В
6-В
7-Г
8-Б
9-Г
10-Г
11-В
12-А
13) А тут(обставина),в кімнаті чистій (обставина), затишно і тепло(присудки), неначе у каюті корабля(обставина).(Речення розповідне, неокличне, просте, односкладне, вид односкладного-безособове, поширене, повне, ускладнене відокремленим уточнювальним членом речення «в кімнаті чистій» та порівняльним зворотом «неначе у каюті корабля»).
 2) Завдання на повторення: впр. 406,407 (I урок), 410, 416 ( II урок). 


19.05
Українська мова у 8-А класі

Тема :  Контрольна робота
План роботи:
1) Виконайте завдання за темою «Речення з відокремленими членами. Пряма і непряма мова. Діалог».
Завдання № 1-12 оцінюються в 9 балів, №13 - у 3 бали.
1. Позначте речення, в якому є відокремлене означення.
А  Гори цієї давня таємниця - оця пробита в камені криниця.
Б  Я жбурляв не слова, а бомби із обпечених гнівом уст.
В  Громом налякана, змахує крилами чапля сердита.
Г  І ось я, дитина, стаю на свій перший урок.
2. Позначте речення, в якому відокремлене означення відділене від означуваного слова іншими членами речення.
А  Дорога,  покручена й непривітна,  котилася вниз.
Б  Тече Дніпро між кручами уперто, розбурханий, нестримний і рвучкий.
В  Час пролітає над нами  то чорною птицею, то прекрасним і білосніжним лебедем.
Г  Вузький перон, освітлений кількома кволими лампочками, хворобливо жовтів.
3. Позначте речення, в якому є відокремлена прикладка.
А  Ой, послухай, голубонько, не журись, ти на мене, молодчика, подивись! (Л.Глібов)
Б  Обличчя вмию, хліб і сіль знайду, візьму пораду, стриману і строгу (А.Малишко).
В  Дзвіночки конвалій, білі й ніжні, світань покриває прозора роса (В.Сосюра).
Г  Яснішає душа, мутна й понура, йде геть журба (В.Самійленко).
4. Позначте речення, в якому прикладку слід виділити тире (розділові знаки пропущені).
А  Дивлюсь на вас людей не надивлюся (П. Перебийніс).
Б  Аматор квітів і пташок співочих він над усе мандрівки полюбляє (М.Рильський).
В  Надзвичайно гарні були Вірини очі великі зеленаво-карі (Ю.Мушкетик).
Г  В обійми річку тиху він бере стрункий і кучерявий очерет (М.Доленго).
5. Позначте речення, в якому є відокремлена обставина, виражена одиничним дієприслівником (розділові знаки пропущені).
А  Сніжинки з інеєм ще більше закрутилися стовпом здіймаючись угору (Панас Мирний).
Б  Гусиний ключ майнувши вдалині в старих грудях розбудить серце юне (М.Рильський).
В  Я дивлюсь радіючи на сади в цвіту (В.Сосюра).
Г  Весело вільно струмочки побігли радісну вість несучи (Олександр Олесь).
6. Позначте речення, в якому є відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом (розділові знаки пропущені).
А  Вишні зацвівши у росах заплачуть (М.Томенко).
Б  І тужать відлітаючи ключі (Д.Луценко).
В  І забившися в кутки пряли пряжу павуки (В.Симоненко).
Г  Надлетівши зморена бджола відчує стебел плавне колихання (В.Стус)
 7. В усіх реченнях відокремлену обставину потрібно виділити з обох боків комами, КРІМ
А  Вишні зацвівши у росах заплачуть (М.Томенко).
Б  І тужать відлітаючи ключі (Д.Луценко).
В  І забившися в кутки пряли пряжу павуки (В.Симоненко).
Г  Надлетівши зморена бджола відчує стебел плавне колихання (В.Стус)
8. Позначте речення, в якому є відокремлений додаток.
А  Я виїхав у Одесу і влаштувався на кінофабрику як режисер (О.Довженко).
Б  І ніхто того не чув, не знав, опріч Марка маленького (Т.Шевченко).
В  Щасливий і веселий, він глянув на високе небо (Олесь Гончар).
Г Годі вже панам сидіти згорнувши руки.
9.  Позначте речення, в якому є відокремлений уточнювальний член.
А  Усміхаючись тепло в вікно, сонце знов загляда в моє житло (В.Сосюра).
Б  В навчанні, спорті чи роботі собі призначивши мету, не відкладай життя на потім, бо втратиш пору золоту (О.Грязнов).
В  Он мальви, повні барв, коло вікна зібралися в привабливих кофтинах (Д.Луценко).
Г А волошкам синім в полі, серед трав, я казки чудесні і легенди склав (Олександр Олесь).
10. У якій схемі правильно поставлено розділові знаки в реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.
Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!
А. «П, - а , - П».

Б. «П, - а : - П».
В.  «П, - а , - п».

Г.  «П! – а: - П».
11. У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:
А. Жінка поцікавилася,  чого він мовчить.
Б. Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.
В. Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.
Г. Гетьман заперечив головою, що не хоче.
12.  Позначте рядок, у якому цитату записано неправильно.
A) «Кобзар», за словами Івана Франка, – це: ціла епоха в історії духовного розвитку українського народу.
Б) Максим Рильський писав, що словник – «пишний яр, а не сумне провалля».
B) Поетеса Л. Костенко зверталася до сучасників:
…І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: – Так багато на світі горя, Люди, будьте взаємно красивими!
Г) «Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь», – закликав великий поет.
13. Зробіть синтаксичний розбір речення (зразок на с.169 підручника). Розставте розділові знаки.
А тут в кімнаті чистій затишно і тепло неначе у каюті корабля (М.Рильський).
Увага!  Для перевірки надсилайте роботу сьогодні на електронну адресу: miro1903@ukr.net


14.05
Українська мова у 8-А класі
Тема:   Цитата як засіб передачі чужого  мовлення. Розділові знаки при цитаті
План роботи:
1) «Мовне спостереження»: впр. 393 (усно).
2) Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 179.
3) Практичне завдання:  впр.394 (письм.)
4)Розвиток мовлення: впр. 395 (письм.).

Нагадування: 19 травня з 11.35 по 12.20 на цій сторінці мого блогу будуть розміщені завдання для контрольної роботи. 



12.05
Українська мова у 8-А класі
Тема:   Контрольний диктант
План роботи:
 1) За поданим нижче посиланням знаходиться аудіодиктант.  Спочатку вчитель читає речення , потім повільно диктує.  Напишіть диктант, перевірте його,  сфотографуйте і надішліть мені сьогодні.
Скопіюйте і вставте у пошук:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiQ1MKa5a3pAhUlwqYKHXBVBaMQtwIwBHoECAwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DMVBZLUKvWLQ&usg=AOvVaw2M8yNNajef6h9gAyJ9O44n

Увага!  Для перевірки надсилайте  диктант  на електронну адресу: miro1903@ukr.net





05.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Розвиток мовлення. Тематичні виписки як засіб засвоєння почутого і прочитаного.
План роботи:
1) Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 118.

2) Практичне завдання:  впр.447(I-III)


07.05
Українська мова у 8-А класі
Тема:  Діалог і полілог. Розділові знаки в діалозі та полілозі
План роботи:
1) «Мовне спостереження»: впр. 396 (усно).
2) Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 181.
3) Практичне завдання:  впр.398 (письм.)
4)Розвиток мовлення: впр. 402 (усно). 





Завдання на період з 27.04 по 30.04
28.04.
Українська мова у 8-А класі
Тема:  Синонімічність простих речень з відокремленими членами і складних речень    
План роботи:
1) Теоретичний матеріал.
Прості речення, ускладнені дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами (відокремленими означеннями і обставинами), можуть мати синоніми у вигляді складних речень. Наприклад:
Я не братиму участі в дискусії, не знаючи проблеми. (Це просте речення з однією граматичною основою, ускладнене дієприслівниковим зворотом « не знаючи проблеми»).
Я не братиму участі в дискусії, якщо не знатиму проблеми. (Це складне речення з двома граматичними основами).
Між собою ці речення синонімічні.
Ледь-ледь тремтять губи, що посиніли від холоду. (Це складне речення з двома граматичними основами).
Ледь-ледь тремтять губи, (які?) посинілі від холоду. (Це просте речення з однією граматичною основою, ускладнене дієприкметниковим зворотом «посинілі від холоду»).
Між собою ці речення синонімічні.

3) Практичне завдання:  
А) Перебудуйте прості речення, ускладнені відокремленими членами речення, на складні. Підкресліть в простих реченнях граматичну основу і відокремлені члени речення, виражені дієприкметниковими або дієприслівниковими зворотами. У складних реченнях-тільки граматичну основу.
1. Побачивши хлопців, баба Секлета замовкла й винувато опустила очі.
2. Підрядник зобовязаний ввести обєкт в експлуатацію в терміни, визначені договором.

Б) Перебудуйте складні речення  на прості, ускладнені відокремленими членами речення. Підкресліть в простих реченнях граматичну основу і відокремлені члени речення, виражені дієприкметниковими або дієприслівниковими зворотами. У складних реченнях-тільки граматичну основу.
1.Коли згадую улюблені пісні, ноги самі пускаються в танок.
2. В історії української державності є постаті, про які люди забули.

Увага!  Роботу  надсилайте для перевірки  на електронну адресу: miro1903@ukr.net



30.04.
Українська мова у 8-А класі
Тема:  Пряма і непряма мова як способи передачі чужого мовлення. Розділові знаки при прямій мові
План роботи:
1) «Мовне спостереження»: впр.384 (усно).
 2) Опрацюйте теоретичний матеріал на с.176, 178
3) Практичне завдання:  впр.386, 390.

Увага!  Сьогодні роботу надсилають тільки такі учні: Матяш В., Матяш Б., Яритенко А., Перепелиця А., Бут А., Міцкевич С., Любицька К., Гриненко С.,
 Бобро К. Вітренко І.  Електронна адреса: miro1903@ukr.net

Немає коментарів:

Дописати коментар