28.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Розвиток мовлення. Усне оповідання на основі почутого (з обрамленням)
План роботи:
1) Опрацюйте теоретичний матерыал на с. 209-210.
2) Практичне завдання: впр. 436, 437.
21.05, 26.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Повторення та узагальнення вивченого матеріалу (2
години). Аналіз контрольної роботи
План роботи:
1) Перевірте правильність виконанна контрольної
роботи:
1-В
2-Б
3-А
4-Г
5-В
6-В
7-Г
8-Б
9-Г
10-Г
11-В
12-А
13) А тут(обставина),в кімнаті чистій (обставина),
затишно і тепло(присудки), неначе у каюті
корабля(обставина).(Речення розповідне, неокличне, просте, односкладне, вид
односкладного-безособове, поширене, повне, ускладнене відокремленим
уточнювальним членом речення «в кімнаті чистій»
та порівняльним зворотом «неначе у каюті корабля»).
2) Завдання на повторення: впр. 406,407 (I урок), 410, 416 ( II урок).
19.05
Українська мова у 8-А класі
Тема : Контрольна робота
План роботи:
1) Виконайте завдання за темою «Речення з відокремленими
членами. Пряма і непряма мова. Діалог».
Завдання
№ 1-12 оцінюються в 9 балів, №13 - у 3 бали.
1. Позначте
речення, в якому є відокремлене означення.
А Гори цієї давня
таємниця - оця пробита в камені криниця.
Б Я жбурляв не
слова, а бомби із обпечених гнівом уст.
В Громом налякана,
змахує крилами чапля сердита.
Г І ось я, дитина,
стаю на свій перший урок.
2. Позначте
речення, в якому відокремлене означення відділене від означуваного слова іншими
членами речення.
А Дорога, покручена й непривітна, котилася вниз.
Б Тече Дніпро між
кручами уперто, розбурханий, нестримний і рвучкий.
В Час пролітає над
нами то чорною птицею, то прекрасним і
білосніжним лебедем.
Г Вузький перон, освітлений
кількома кволими лампочками, хворобливо жовтів.
3. Позначте
речення, в якому є відокремлена прикладка.
А Ой, послухай,
голубонько, не журись, ти на мене, молодчика, подивись! (Л.Глібов)
Б Обличчя вмию,
хліб і сіль знайду, візьму пораду, стриману і строгу (А.Малишко).
В Дзвіночки конвалій,
білі й ніжні, світань покриває прозора роса (В.Сосюра).
Г Яснішає душа,
мутна й понура, йде геть журба (В.Самійленко).
4. Позначте речення,
в якому прикладку слід виділити тире (розділові знаки пропущені).
А Дивлюсь на вас
людей не надивлюся (П. Перебийніс).
Б Аматор квітів і
пташок співочих він над усе мандрівки полюбляє (М.Рильський).
В Надзвичайно
гарні були Вірини очі великі зеленаво-карі (Ю.Мушкетик).
Г В обійми річку
тиху він бере стрункий і кучерявий очерет (М.Доленго).
5. Позначте
речення, в якому є відокремлена обставина, виражена одиничним дієприслівником (розділові
знаки пропущені).
А Сніжинки з інеєм
ще більше закрутилися стовпом здіймаючись угору (Панас Мирний).
Б Гусиний ключ
майнувши вдалині в старих грудях розбудить серце юне (М.Рильський).
В Я дивлюсь
радіючи на сади в цвіту (В.Сосюра).
Г Весело вільно
струмочки побігли радісну вість несучи (Олександр Олесь).
6. Позначте
речення, в якому є відокремлена обставина, виражена дієприслівниковим зворотом (розділові
знаки пропущені).
А Вишні зацвівши у
росах заплачуть (М.Томенко).
Б І тужать
відлітаючи ключі (Д.Луценко).
В І забившися в
кутки пряли пряжу павуки (В.Симоненко).
Г Надлетівши
зморена бджола відчує стебел плавне колихання (В.Стус)
7. В усіх реченнях відокремлену обставину потрібно виділити
з обох боків комами, КРІМ
А Вишні зацвівши у
росах заплачуть (М.Томенко).
Б І тужать
відлітаючи ключі (Д.Луценко).
В І забившися в
кутки пряли пряжу павуки (В.Симоненко).
Г Надлетівши
зморена бджола відчує стебел плавне колихання (В.Стус)
8. Позначте речення, в якому є відокремлений додаток.
А Я виїхав у Одесу
і влаштувався на кінофабрику як режисер (О.Довженко).
Б І ніхто того не чув,
не знав, опріч Марка маленького (Т.Шевченко).
В Щасливий і
веселий, він глянув на високе небо (Олесь Гончар).
Г Годі вже панам сидіти згорнувши руки.
9.
Позначте речення, в якому є відокремлений
уточнювальний член.
А Усміхаючись
тепло в вікно, сонце знов загляда в моє житло (В.Сосюра).
Б В навчанні,
спорті чи роботі собі призначивши мету, не відкладай життя на потім, бо втратиш
пору золоту (О.Грязнов).
В Он мальви, повні
барв, коло вікна зібралися в привабливих кофтинах (Д.Луценко).
Г А волошкам синім в полі, серед трав, я казки чудесні і
легенди склав (Олександр Олесь).
10. У якій схемі правильно поставлено розділові
знаки в
реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.
Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини
мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!
А. «П, - а , - П».
|
Б. «П, - а : - П».
|
|
В. «П, - а , - п».
|
Г. «П! – а: - П».
|
11. У якому випадку при перебудові речення з прямою
мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:
А. Жінка поцікавилася, чого він мовчить.
Б. Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.
В. Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.
Г. Гетьман заперечив головою, що не хоче.
12. Позначте рядок, у якому
цитату записано неправильно.
A) «Кобзар», за словами Івана Франка, – це: ціла епоха в
історії духовного розвитку українського народу.
Б) Максим Рильський писав, що словник – «пишний яр, а не
сумне провалля».
B) Поетеса Л. Костенко зверталася до сучасників:
…І якби на те моя воля, Написала б я скрізь курсивами: –
Так багато на світі горя, Люди, будьте взаємно красивими!
Г) «Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не
цурайтесь», – закликав великий поет.
13. Зробіть
синтаксичний розбір речення (зразок на с.169 підручника). Розставте розділові
знаки.
А тут в кімнаті чистій затишно і тепло неначе у
каюті корабля (М.Рильський).
Увага! Для перевірки надсилайте роботу сьогодні на електронну адресу: miro1903@ukr.net
14.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Цитата як засіб передачі чужого мовлення. Розділові знаки при цитаті
План роботи:
1) «Мовне спостереження»: впр. 393 (усно).
2) Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 179.
3) Практичне завдання:
впр.394 (письм.)
4)Розвиток мовлення: впр. 395 (письм.).
Нагадування:
19 травня з 11.35 по 12.20 на цій сторінці мого блогу будуть розміщені завдання
для контрольної роботи.
12.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Контрольний диктант
План роботи:
1) За поданим нижче посиланням знаходиться
аудіодиктант. Спочатку вчитель читає
речення , потім повільно диктує. Напишіть диктант, перевірте його, сфотографуйте і надішліть мені сьогодні.
Скопіюйте і
вставте у пошук:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiQ1MKa5a3pAhUlwqYKHXBVBaMQtwIwBHoECAwQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DMVBZLUKvWLQ&usg=AOvVaw2M8yNNajef6h9gAyJ9O44n
Увага!
Для перевірки надсилайте диктант на електронну адресу: miro1903@ukr.net
05.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Розвиток мовлення. Тематичні
виписки як засіб засвоєння почутого і прочитаного.
План роботи:
1) Опрацюйте
теоретичний матеріал на с. 118.
2) Практичне завдання:
впр.447(I-III).
07.05
Українська мова у 8-А класі
Тема: Діалог і полілог. Розділові знаки в діалозі та
полілозі
План роботи:
1) «Мовне спостереження»: впр. 396 (усно).
2) Опрацюйте теоретичний матеріал на с. 181.
3) Практичне завдання:
впр.398 (письм.)
4)Розвиток мовлення: впр. 402 (усно).
Завдання на період з 27.04 по 30.04
28.04.
Українська мова у 8-А класі
Тема: Синонімічність
простих речень з відокремленими членами і складних речень
План роботи:
1)
Теоретичний матеріал.
Прості
речення, ускладнені дієприкметниковими і дієприслівниковими зворотами
(відокремленими означеннями і обставинами), можуть мати синоніми у вигляді
складних речень. Наприклад:
Я не братиму участі в дискусії, не
знаючи проблеми. (Це просте речення з однією граматичною основою,
ускладнене дієприслівниковим зворотом « не знаючи проблеми»).
Я не братиму участі в дискусії, якщо не знатиму проблеми.
(Це складне речення з двома граматичними основами).
Між собою ці речення синонімічні.
Ледь-ледь тремтять губи, що посиніли від холоду. (Це складне речення з
двома граматичними основами).
Ледь-ледь тремтять губи, (які?) посинілі
від холоду. (Це просте речення з однією граматичною основою, ускладнене
дієприкметниковим зворотом «посинілі від холоду»).
Між собою ці речення синонімічні.
3) Практичне
завдання:
А) Перебудуйте
прості речення, ускладнені відокремленими членами речення, на складні.
Підкресліть в простих реченнях граматичну основу і відокремлені члени речення,
виражені дієприкметниковими або дієприслівниковими зворотами. У складних
реченнях-тільки граматичну основу.
1. Побачивши
хлопців, баба Секлета замовкла й винувато опустила очі.
2. Підрядник зобов’язаний ввести об’єкт в експлуатацію в терміни, визначені договором.
Б) Перебудуйте
складні речення на прості, ускладнені
відокремленими членами речення. Підкресліть в простих реченнях граматичну основу
і відокремлені члени речення, виражені дієприкметниковими або дієприслівниковими
зворотами. У складних реченнях-тільки граматичну основу.
1.Коли згадую
улюблені пісні, ноги самі пускаються в танок.
2. В історії української державності є постаті, про які люди забули.
Увага! Роботу
надсилайте для перевірки на
електронну адресу: miro1903@ukr.net
30.04.
Українська мова у 8-А класі
Тема: Пряма і непряма
мова як способи передачі чужого мовлення. Розділові знаки при прямій мові
План роботи:
1) «Мовне спостереження»: впр.384 (усно).
2) Опрацюйте
теоретичний матеріал на с.176, 178
3) Практичне завдання: впр.386, 390.
Увага! Сьогодні роботу надсилають тільки
такі учні: Матяш В., Матяш Б., Яритенко А., Перепелиця А., Бут А., Міцкевич
С., Любицька К., Гриненко С.,
Бобро К. Вітренко І. Електронна адреса: miro1903@ukr.net
Немає коментарів:
Дописати коментар